Sterk Techniek onderwijs, Interactief leren
software:
Blender, Unity
diensten:
Ontwikkeling op maat, VR
website:
sterktechniekonderwijs.nl
Interactief leren voor middelbare scholieren


Techniek tastbaar maken
We bouwden een complete virtuele leeromgeving waarin leerlingen stap voor stap leren hoe een PC werkt. Ze beginnen met het demonteren en opnieuw assembleren van een virtuele computer. Hierna komen leerlingen in diverse realistische scenario’s terecht waarin zij technische problemen moeten oplossen voor NPC’s (virtuele klanten) die een winkel binnenlopen. Deze NPC’s tonen emoties zoals enthousiasme of frustratie, afhankelijk van hoe snel en goed de leerlingen reageren. Hierdoor leren leerlingen spelenderwijs ook essentiële sociale en communicatieve vaardigheden.
Het opgeleverde product biedt onze leerlingen een fantastische VR-ervaring en een innovatieve manier van leren. VR-Innovations heeft hiermee bewezen ook in het onderwijs een hoogwaardig product te kunnen leveren. Ik zou hen zeker aanraden aan andere onderwijsinstellingen die willen experimenteren met VR-technologie.Robert Goede, projectleider Sterk Techniek Onderwijs
Bewezen effect in de praktijk
De VR-serious game stimuleert effectiever leren en verhoogt het plezier in techniekonderwijs. Scholieren geven aan dat leren aantoonbaar sneller gaat en ontwikkelen meer zelfvertrouwen in hun technische vaardigheden, doordat fouten maken geen risico’s met zich meebrengt. Daarnaast verlaagt deze aanpak aanzienlijk de kosten voor scholen doordat fysieke hardware grotendeels overbodig wordt. Met deze innovatieve lesmethode worden leerlingen beter voorbereid op hun vervolgopleiding of carrière.
Wil je ook interactief en toekomstgericht techniekonderwijs aanbieden? Neem vrijblijvend contact op voor een demo of advies op maat.
Gerelateerde projecten








